tło nieruchome, wycentrowane

Wrzesień 2005 r.Mieliśmy jedynie tydzień wolnego więc postanowiliśmy pojechać gdzieś blisko tak żeby jak najmniej czasu spędzić w pociągu.
Zaczeliśmy trasę od Zwardonia, pociąg z Katowic jest tam w niespełna trzy godziny.
Poniżej miejsca przez nas odwiedzone z krótkim ich opisem.

Po kliknięciu w miniaturkę obok opisu zdjęcie otworzy się w nowym oknie

schronisko Skalanka

Skalanka

Pierwszy nocleg zaplanowaliśmy w schronisku Skalanka. Schronisko zaadaptowane ze starej chaty lecz wyposażone we wszystko czego potrzeba a nawet więcej. Jest bardzo dużo miejsc do spania , są łóżka oraz rozłożone na podłodze materace. W kuchni naczynia do dyspozycji,lodówka oraz czajnik elektryczny. Była już połowa września tak więc oprócz nas w schronisku nocował tylko jeden turysta. Pewnie zapełni sie znów gdy tylko spadnie śnieg bo w pobliżu jest kilka wyciągów narciarskich.Dla nas jednak była cisza i spokój.

schronisko na Wielkiej Raczy

W schronisku na Wielkiej Raczy byliśmy tylko na chwilę, w drodze na Przegibek. Schronisko duże i z racji krzyżownia sie szlaków na szczycie jest dość duży ruch. Zbudowane zaraz pod szczytem Wielkiej Raczy. Na szczycie za schroniskiem zbudowno drewnianą wieżę widokową. W środku funkcjonuje sklepik

schronisko na przełęczy Przegibek

schronisko na Przegibku

Kolejny nocleg wypadł przy schronisku na Przegibku. Ładne i miłe miejsce i miła obsługa. Stołówka ze sklepikiem gdzie można zjeść oraz wypić co nieco. Namiot rozbiliśmy na polanie przy schronisku, obok miejsce na grila, ognisko, ławy do siedzenia. Można wziąć prysznic, ciepła woda oraz bardzo ładnie urządzone łazienki z osobnym wejściem tak żeby nie trzeba było przechodzić z ręcznikami przez główną salę.

schronisko na Wielkiej Rycerzowej

schronisko na Rycerzowej

Schronisko położone pod szczytem Wielkiej Rycerzowej na polanie skąd jest naprawdę piękny widok na pasma Lipowskiej i Rysianki, masyw Pilska i Babiej Góry i Tatry. Trzy minuty od schroniska, na przełęczy Halnej, widok powiększa się o rejon Beskidu Śląskiego i Małego oraz grzbiety górskie leżące na terenie Czech.Dookoła schroniska na polanie rośnie mnóstwo jagód co jesienią jest nielada atrakcją. Wnętrze schroniska miłe i ładne, jest stołówka oraz bufet, sala z kominkiem. Łazienki nidawno odremontowane lecz prysznic niestety płatny... Obok schroniska wyznaczone miejsce na namioty, ławki ze stołami oraz boisko do siatkówki.

schronisko na Krawców Wierchu

Bacówka znajduje się na dużej polanie na wysokości 1038 m n.p.m.Trafiliśmy tam akurat na uczestników jakiegoś rajdu wiec wszyskie miejsca w środku były zajęte a byliśmy już na tyle zmęczeni że nie było już sił na razłożenie namiotu więc noc spędziliśmy na scenie przy schronisku.Taki pokój bez ścian z widokiem na gwiazdy. Schronisko takie samo jak na Rycerzowej, ładne i miłe, przy schronisku miejsce na namioty, ławki i stoły. Z prysznica można korzystac bezpłatnie.

schronisko na Hali Boraczej

Kolejne schronisko na naszej trasie. Niestety schronisko zrobiło na nas przygnębiające wrażenie, zaniedbane i brudne. Elewacja obita płytami azbestowymi w niektórych miejscach niekompletna i uzupełniona kawałkami gumolitu. Płyty są luźne i na wietrze wydają strasznie niemiły dzwięk. Toalety brudne, jedna była zapchana na tyle że prawie groziła przelaniem, w drugiej nie było wody. Prysznicy nie widziałem i nie chciałem zobaczyć. Przed schroniskiem są ławki lecz sądząc po ilości kapsli od piwa i korków po winie służą one głównie miejscowej śmietance towarzyskiej. Zresztą wieczorem do późnych godzin kilku jej przedstawicieli tam przebywało. Dla amatorów mocnych wrażen.

stacja turystyczna Słowianka

Schronisko położone na Hali "Słowianka" (856 m n.p.m) z widokiem na Masyw Romanki.Przy schronisku funkcjonuje sklepik.Bardzo miła atmosfera, do dyspozycji kuchnia z pełnym wyposażeniem, sala jadalna z telewizorem, łazienki, prysznice. Prowadzone na zasadzie domu z możliwościa wynajmowania pokoi, nie ma odrębnej części dla gospodarzy tak więc śniadanie robiliśmy w kuchni razem z właścicielem.Cena to około 20 zł za osobę. W pobliżu jest wyznaczone miejsce na ognisko i podobno możliwość jazdy konnej. Oczywiście czysto, przyjemnie.

schronisko na Hali Miziowej

Może ktoś się z nami nie zgodzić lecz naszym zdaniem nie jest to schronisko PTTK jak jest w nazwie lecz luksusowy hotel górski. Po naszym pytaniu o możliwość noclegu po prostu nam odmówiono tłumacząc sie tym że czekają na gości bo będzie sie tam odbywać jakaś konferencja. Nie pozwolono nam nawet na rozbicie namiotu w pobliżu schroniska. W podobnej sytuacji było jeszcze kilka osób.

letnia baza namiotowa na Hali Górowej

Po niemiłej wizycie na Hali Miziowej poszliśmy na Halę Górową gdzie znajduje sie letnia baza namiotowa czynna od czerwca do końca września. Od schroniska jest to około 40 min drogi. Baza to po prostu drewniany dom bez żadnych wygód lecz każdy może liczyć na miłe przyjęcie i ciepłą herbatę. Można spać w sali zbiorowaj na materacach rozłożonych na podłodze (chyba 5 zł/os)lub we własnym namiocie (4 zł/os). Prysznic prowizoryczny po podgrzaniu na piecu wody. Kilka metrów od domu jest ujęcie wody.